Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015

Γέροντας Ιωσήφ: "…τότε θα τραβηχτεί το κεφάλαιο και θα πέσει πείνα…"



(Αναδημοσίευση)

Με αυτά τα λόγια ο μεγάλος αγιορίτης γέροντας της Ορθοδοξίας, γέροντας Ιωσήφ, προσπαθούσε να προειδοποιήσει για τα επερχόμενα. Όμως, ο λόγος του δεν ήταν για να ενσπείρει τον φόβο. Κάθε άλλο… Προσπαθούσε να συνεγείρει και να οδηγήσει τον άνθρωπο στην αυτοκριτική, στην γνώση προκειμένου να ετοιμαστεί για τα χειρότερα.
Τα χειρότερα, για τον κεκοιμημένο γέροντα Παΐσιο, θα είναι η πείνα, αλλά και κάποιο «επεισόδιο» με την γείτονα Τουρκία (για το οποίο δεν γίνεται σαφής εάν θα προηγηθεί της απομάκρυνσης του "κεφαλαίου"). Αλλά, ο σεβάσμιος γέροντας μας παρηγορεί και μας ειδοποιεί πως αυτό το κακό δεν θα κρατήσει πολύ. «Το κακό που θα έρθει, θα κρατήσει λίγο, μερικούς μήνες. Να εύχεστε μόνο να έρθει καλοκαίρι και όχι χειμώνα, γιατί τότε θα είναι ποιο εύκολο να βρεθεί τροφή…», μας λέει ο αγαπημένος του Χριστού και της Παναγίας, αγιορίτης γέροντας…
Ποιός, άραγε, θα τον πίστευε ακόμη και πριν έναν χρόνο από σήμερα;
Ποιός δύσπιστος δεν θα τον περιγελούσε, ή και δεν θα τον μεμφθεί ακόμη και σήμερα;
Και όμως, πόσα έχουν συμβεί και πόσα πρόκειται να συμβούν…! Ζούμε σε μία περίοδο κατά την οποία δεν είμαστε σίγουροι για το αύριο... άραγε αργεί να έρθει η στιγμή που δεν θα είμαστε σίγουροι ούτε για το σήμερα;
Ακόμη και οι μέχρι πρότινος υπερασπιστές της άποψης πως "η χώρα θα σωθεί και δεν θα πτωχεύσει", σήμερα γράφουν διστακτικά ή αρχίζουν να ψελλίζουν την αποτυχία της κυβέρνησης Παπανδρέου. Αποδέχονται την πολύ σοβαρή πιθανότητα η χώρα να μπαίνει πλέον σε μία πορεία που μπορεί να χαρακτηριστεί (το λιγότερο) ως πρωτόγνωρη, κατά την οποία η Ελλάδα και οι κάτοικοί της θα γνωρίσουν στιγμές πολύ δύσκολες, ενώ το ζήτημα της εύρεσης και της εξασφάλισης ακόμη και της τροφής θα αποτελεί την μοναδική καθημερινή μέριμνα… Βλέπετε, η τέταρτη δόση του δανείου και η επικείμενη συνάντηση Κορυφής της Ευρώπης, στέλουν αρκετά απαισιόδοξα μηνύματα για την Ελληνική οικονομία...
Έχουμε σκεφθεί, αλήθεια, τι θα συμβεί στην χώρα, εάν επαληθευθούν τα λόγια αγίων γερόντων της Εκκλησίας μας;
Έχουμε σκεφθεί τι σημαίνει το: «θα ξεσηκωθεί το ρέμπελο και θα γίνουν μεγάλες φασαρίες στην πρωτεύουσα» που είπε ο Κοσμάς ο Αιτωλός;
Κοιτώντας σήμερα τριγύρω μας, βλέπουμε με χαρακτηριστική άνεση το «ρέμπελο» (ανθρώπους που δεν έχουν κανονική στέγη, που περιφέρονται και που καταφέρνουν να ζούνε εκτελώντας παρασιτικούς ρόλους ή μέσω του εγκλήματος) να περιφέρεται στην Αθήνα, να τρομοκρατεί κατοίκους της χώρας ακόμη και στην Ηγουμενίτσα, ενώ η κυβέρνηση (δια στόματος Βενιζέλου) αποδέχεται την σοβαρή πιθανότητα δημιουργίας σοβαρών εκτρόπων στο κέντρο της Αθήνας από τους λαθρομετανάστες και η γνωστή Αλ Σαλέχ δεν διστάζει να απειλεί πως «θα πάρει φωτιά η Αθήνα»…
Ταυτόχρονα, μία είδηση που έχει παραμείνει στα «ψιλά» της ειδησεογραφίας (αν όχι στην πλήρη αφάνεια), και που αφορά την έλλειψη δημητριακών στην χώρα, εντείνει τους φόβους για την περίπτωση αδυναμίας του κράτους να ανταποκριθεί στις ανάγκες διατροφής των πολιτών…
Δεν τολμώ να σκεφθώ που βαδίζουμε ως χώρα, δεν τολμώ να αναλογιστώ που βαδίζουμε ως πολίτες, αλλά θα τολμήσω να αναρωτηθώ, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τους «δαίμονές» μας; Τη στιγμή που τα κρατικά θεσμικά όργανα αδυνατούν να καλύψουν τις πάγιες ανάγκες των πολιτών, οι πολίτες, όλοι εμείς, είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε σε μία σοβαρή περίοδο κρίσης; Και αν δεν είμαστε, μήπως θα έπρεπε να ετοιμαζόμαστε για κάτι τέτοιο; Μήπως θα πρέπει να περάσουμε (με οποιονδήποτε τρόπο) στην ενηλικίωσή μας ως πολίτες, αλλά και να αρχίσουμε να λειτουργούμε ως άνθρωποι;
Κωνσταντίνος

 http://kostasxan.blogspot.gr








Γέροντας Παΐσιος:Θά πεινάσει ἡ ῾Ελλάδα,θά ποῦμε τό ψωμί ψωμάκι... 

 


Η Προφητεία του Γέροντος Παϊσίου (1924-1994) για την Κωνσταντινούπολη

 

Ο Γέροντας Παΐσιος αποκαλύπτει στον Ανέστη Μαυροκέφαλο, τα γεγονότα που θα προηγηθούν της παράδοσης της Κωνσταντινούπολης στους Έλληνες, όπως επίσης και ορισμένα από εκείνα που θα ακολουθήσουν
Καθώς η καταγωγή μας είναι απ’ την Καππαδοκία και η μία γιαγιά μας κατάγεται απ’ το χωριό του Γέροντα, απ’ τα Φάρασα, ενώ η άλλη απ’ την Καισάρεια, έχουμε κοινές ρίζες με το Γέροντα, και επειδή εκείνα τα μέρη μας πονάνε ιδιαίτερα τώρα που είναι σε ξένα χέρια, ρωτούσα συνέχεια το Γέροντα για την Τουρκία, τι θα γίνει με τον Ελληνισμό και άλλα σχετικά.
Κάποτε, είχα πάει στο Γέροντα με ένα φίλο μου και εκεί συναντήσαμε μία παρέα από πέντε παιδιά. Τότε, ρώτησα το Γέροντα ποιές προέβλεπε να είναι οι εξελίξεις σχετικά με την Τουρκία. "Γέροντα", του λέω, "απ’ την Αλεξανδρούπολη είμαστε. Μήπως μας πιάσει η μπόρα κατά κει;" Μου απαντά: "Κοίταξε να δεις. Οι Τούρκοι δε θα μπουν στην Αλεξανδρούπολη. Θα κάνουν μόνο μία πρόκληση στην Ελλάδα, που θα έχει σχέση με την αιγιαλίτιδα ζώνη. Και εμάς θα μας πιάσει πείνα. Θα πεινάσει η Ελλάδα. Και επειδή θα κρατήσει αυτή η μπόρα κάποιο διάστημα, μήνες θα είναι, θα πούμε το ψωμί ψωμάκι".
Μετά ρωτάω: "Γέροντα, πώς θα καταλάβω εγώ ότι θα είμαστε κοντά στον πόλεμο;" "Όταν", λέει, “θα ακούσεις την τηλεόραση να γίνεται θέμα για τα μίλια, για την επέκταση των μιλίων (της αιγιαλίτιδας ζώνης) από 6 σε 12 μίλια, τότε από πίσω έρχεται ο πόλεμος. Ακολουθεί”. Λέω: "Και ποια κράτη θα συμμετέχουν;" "Κοίταξε, μετά την πρόκληση των Τούρκων, θα κατεβούν οι Ρώσοι στα Στενά. Όχι για να βοηθήσουν εμάς. Αυτοί θα έχουν άλλα συμφέροντα. Αλλά, χωρίς να το θέλουν, θα βοηθάνε εμάς. Τότε, οι Τούρκοι για να υπερασπισθούν τα Στενά, που είναι στρατηγικής σημασίας, θα συγκεντρώσουν εκεί και άλλα στρατεύματα. Παράλληλα δε, θα αποσύρουν δυνάμεις από καταληφθέντα εδάφη. Όμως, θα δουν τότε τα άλλα κράτη της Ευρώπης, συγκεκριμένα η Αγγλία, η Γαλλία, η Ιταλία και άλλα έξι-εφτά κράτη της ΕΟΚ, ότι η Ρωσία θα αρπάξει μέρη, οπότε θα πουν: "Δεν πάμε κι εμείς εκεί πέρα, μήπως πάρουμε κανένα κομμάτι;" Όλοι, όμως, θα κυνηγούν τη μερίδα του λέοντος. Έτσι, θα μπουν και οι Ευρωπαίοι στον πόλεμο".
Σ’ αυτό το σημείο ρωτάω: "Εμείς, τι θα κάνουμε; Ο ελληνικός στρατός θα πάρει μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο;" "Όχι" λέει. "Θα βγάλει η κυβέρνηση απόφαση να μη στείλει στρατό. Θα κρατήσει στρατό μόνο στα σύνορα. Και θα είναι μεγάλη ευλογία που δε θα πάρει μέρος. Γιατί, όποιος πάρει μέρος σ’ αυτόν τον πόλεμο, χάθηκε... Τότε, επειδή στην Ελλάδα ο κόσμος θα φοβηθεί, πολλοί θα στραφούν προς την Εκκλησία, προς τον Θεό, και θα μετανοήσουν. Γι’ αυτό, επειδή θα υπάρξει μετάνοια, δε θα πάθουμε κακό οι Έλληνες. Ο Θεός θα λυπηθεί την Ελλάδα, επειδή ο κόσμος θα στραφεί προς την Εκκλησία, προς το Μοναχισμό και θα αρχίσουν να προσεύχονται. Και θα Βαπτισθούν πολλοί Τούρκοι. Τότε, ο βασιλιάς Κωνσταντίνος θα συμβάλει ως μεσάζοντας, να δοθεί η Πόλη στην Ελλάδα. Είναι ευλαβής, είναι καλός". "Γέροντα", τον ρωτάω μετά, "την Πόλη θα την δώσουν σ’ εμάς;" "Θα την δώσουν σε μας, όχι επειδή θα το θέλουν, αλλά επειδή αυτή η λύση θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ξένων. Τότε θα το καταλάβουν αυτό. Αυτά που σου λέω, μην τα πεις σε κανένα. Θα σε βγάλουν τρελλό. Γιατί δεν είναι ώριμες οι συγκυρίες ακόμα. Τότε θα το καταλάβεις". Αυτή η συζήτηση με το Γέροντα έγινε το 1991, όταν υπηρετούσα στο στρατό.
'Αλλη φορά, ο Γέροντας είπε: "Η διοίκηση της Πόλης, από μας, θα είναι και στρατιωτική και πολιτική". Γνώρισα και τρεις αξιωματικούς που είχαν πάει στο Γέροντα. Απ’ τους τρεις αξιωματικούς ο ένας έλεγε: "Μόνο σε μένα ο Γέροντας είπε πως θα είμαι διοικητής στρατιωτικού τμήματος στην Πόλη. Στους άλλους δεν ανέφερε τίποτε".
Κάποια άλλη παρέα είχε πάει στο Γέροντα. Ένας απ’ αυτούς σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης. Σε μια στιγμή, γυρίζει ο Γέροντας, τον δείχνει με το δάκτυλο - αυτός, σημειωτέον, πήγαινε στο Γέροντα για πρώτη φορά - και του λέει: "Εσύ, σαν πολιτικός μηχανικός, θα συμβάλεις στην ανοικοδόμηση της Πόλης, γιατί η Πόλη θα ανοικοδομηθεί απ’ την αρχή". Γύρισε και τον έδειξε με το δάκτυλο μπροστά σε όλους. Το παιδί, τότε, ήταν φοιτητής. Μετά, ο Γέροντας γυρίζει σε μένα και λέει: "Κι εσύ, Ανέστη, θα πας στην Πόλη. Κι εσείς οι δύο - έδειξε εμένα και τον φίλο μου - θα πάτε στην Πόλη, αλλά για άλλο σκοπό". Δε μου τον φανέρωσε το σκοπό. Μετά απ’ αυτό, μου μπήκε η επιθυμία να μάθω τουρκικά.
Μια άλλη φορά που είχα πάει στο κελλί του Γέροντα, έτυχε να είναι μέσα ένας πρώην μουσουλμάνος από τη Θράκη. Τον πιάνω και του λέω: "Εσύ πώς συνέβη και ήλθες εδώ, στο Γέροντα;" Σταύρο τον έλεγαν. "Άσε", λέει, "κάτσε να σου πω. Ο Γέροντας μας έκανε ένα πολύ μεγάλο θαύμα και πίστεψε όλη η οικογένειά μου. Μετά ήλθε στο χωριό και φρόντισε να Βαπτισθούμε".
Και σε άλλη επίσκεψή μας στην Παναγούδα, ήταν παρών και ο μουσουλμάνος που Βαφτίσθηκε, ο Σταύρος. Τότε, πάλι μας ανέφερε ο Γέροντας για τα γεγονότα, πώς θα εξελιχθούν με την Κωνσταντινούπολη. Και όταν έφθασε στο σημείο που θα πονέσει η Ελλάδα και είπε ότι, εμάς, θα μας αγγίξει η πείνα, λέει ο κύριος Σταύρος: "Γέροντα, να κρατήσω ένα σακκί αλεύρι για να μπορέσω ν’ αντιμετωπίσω εκείνη την περίοδο και να μην πεινάσουν τα παιδιά;" "Όχι", του λέει, "μην παίρνεις, γιατί ο γείτονάς σου θα έχει αλεύρι και θα σου δώσει"! Δηλαδή, προείδε ο Γέροντας ποιός θα βοηθήσει τον κύριο Σταύρο στην περίοδο της πείνας. Εκείνος φυσικά θα ζει σε χωριό. Τώρα, εμείς που ζούμε στις πόλεις, θα πούμε το ψωμί ψωμάκι. Γι’ αυτό, άλλη φορά, ο Γέροντας έλεγε: "Να έχετε ένα κτηματάκι και λίγο να το καλλιεργείτε. Κοντά σε σας, θα βοηθήσετε και κάποιον που δεν θα έχει".

Περιοδικό: "ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ"
Ενότητα: "ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ"
Τεύχος 48, Μάϊος-Ιούνιος 2006
Διαδίκτυο:http://sites.google.com 
http://klision.blogspot.gr






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου