Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

Γέροντα, που οφείλεται η δικαιολογία;
– Στον εγωισμό. Η δικαιολογία είναι πτώση και διώχνει την Χάρη του Θεού. Πρέπει όχι μόνο να μην δικαιολογείται κανείς, αλλά και να αγαπήσει την αδικία που γίνεται εις βάρος του. Αυτή η δικαιολογία μας έβγαλε από τον Παράδεισο. Έτσι δεν το έπαθε ο Αδάμ;
Όταν τον ρώτησε ό Θεός: μήπως έφαγες άπό τό δένδρο που σου είπα να μη φας;, εκείνος δεν είπε: ήμαρτον, Θεέ μου, ναι έσφαλα, αλλα δικαιολογήθηκε. Η γυναίκα που μου έδωσες, είπε, αυτή μου έδωσε και έφαγα. Σαν να έλεγε: Εσύ φταις που έπλασες την Εύα! Μήπως ήταν υποχρεωμένος ο Αδάμ σ’ αυτό το θέμα να ακούσει την Εύα; Ρωτάει ο Θεός και την Εύα κι εκείνη απαντάει: Το φίδι με απάτησε. Αν έλεγε ο Αδάμ: ήμαρτον, Θεέ μου, έσφαλα και αν έλεγε και η Εύα: εγώ έσφαλα, όλα θα τακτοποιούνταν. Αλλά αμέσως δικαιολογία-δικαιολογία.
– Γέροντα, τί φταίει, όταν κάποιος δεν καταλαβαίνει πόσο κακό είναι η δικαιολογία;
-Τί φταίει;
Ότι φταίει! Όταν κανείς δικαιολογεί συνεχώς τον εαυτό του και νομίζει ότι οι άλλοι δεν τον καταλαβαίνουν, ότι όλοι είναι άδικοι και αυτός είναι που πάσχει, είναι το θύμα, από κει και πέρα είναι ανεξέλεγκτος. Και το παράξενο μερικές φορές ποιο είναι; Ενώ ο ίδιος έχει αδικήσει και φταίει, λέει: Εγώ θα την δεχόμουν την αδικία, αλλά δεν θέλω να κολασθεί ο άλλος. Πάει δηλαδή να δικαιολογηθεί, δήθεν από… αγάπη, για να έρθει σε συναίσθηση ο άλλος, από τον οποίο νομίζει ότι αδικήθηκε, και να μην κολασθεί! Ή αρχίζει να δίνει ένα σωρό εξηγήσεις, μην τυχόν καταλάβει ο άλλος κάτι λάθος και… κολασθεί! Βλέπετε ό διάβολος τί λεπτή εργασία κάνει;
Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου– ΛΟΓΟΙ Γ – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου