Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

Άγιος Παΐσιος και Άγιος Πορφύριος: Τί έλεγαν ο ένας για τον άλλο…

 

Απόλαυση ήταν να βλέπει κανείς το πώς ο Άγιος Παΐσιος και ο Άγιος Πορφύριος σκεφτόντουσαν ο ένας για τον άλλο. – Γέροντα, είπε κάποιος αδελφός στον Άγιο Παΐσιο, θέλω να σας δω για κάποιο μου πρόβλημα που το συζήτησα και με τον Γέροντα Πορφύριο. 


– Αν το συζήτησες με τον Γέροντα Πορφύριο δεν χρειάζεται και μ' εμένα, γιατί εκείνος είναι έγχρωμη δορυφορική τηλεόραση, ενώ εγώ είμαι ασπρόμαυρη.
Έτσι ταπεινά φρονούσε ο Άγιος. Ο δε Άγιος Πορφύριος μάς έλεγε:
– Η Χάρη που έχει ο Γέροντας Παΐσιος έχει μεγαλύτερη αξία από τη δική μου, γιατί αυτή την απέκτησε μετά από κόπο και ασκητικούς ιδρώτες, ενώ εμένα ο Θεός μού την έδωσε εντελώς δωρεάν όταν ήμουν πολύ μικρός, μόνο και μόνο για να βοηθηθούν οι αδελφοί. 





Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου

Ο όσιος Γέρων Πορφύριος, κατά κόσμον Ευάγγελος Μπαϊρακτάρης, γεννήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 1906 μ.Χ., στην Εύβοια, στο χωριό Άγιος Ιωάννης της επαρχίας Καρυστίας.
Τον Ιούνιο του 1991 μ.Χ.,
προαισθανόμενος το τέλος του, και μη θέλοντας να κηδευθεί με τιμές, αναχώρησε για το καλύβι του Αγίου Γεωργίου στα Καυσοκαλύβια του Αγίου Όρους, όπου είχε καρεί μοναχός πριν από περίπου 70 χρόνια και στις 4:31΄ το πρωί της 2ας Δεκεμβρίου 1991 μ.Χ. παρέδωσε το πνεύμα στον Κύριο, που τόσο αγάπησε στη ζωή του.
Τα τελευταία λόγια που ακούστηκαν από το στόμα του ήταν από την αρχιερατική προσευχή του Κυρίου, αυτά που τόσο αγαπούσε και πολύ συχνά επαναλάμβανε: «ἵνα ὦσιν ἓν».
Στην αγιοκατάταξη του Γέροντος Πορφυρίου προχώρησε η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κατά την συνεδρίαση της 27ης Νοεμβρίου 2013 μ.Χ., υπό τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.






 

 

 

 

 

Το κελί του Αγίου Πορφυρίου στα 

 Kαυσοκαλύβια. Εκεί που άφησε την τελευταία του πνοή



…Τον καλεί ό Θεός δωδεκάχρονο στα άγια των αγίων της έρημου του Αγίου Όρους. Ενας θείος ερωτάς τον έλκει.




Ἅγ.Πορφύριος: Ὑποφέρω πολύ. Νά, βλέπω τούς νέους κλεισμένους μέσα στά σκοτεινά κέντρα διασκεδάσεως, βουτηγμένους μέσα στήν ἁμαρτία. Βλέπω νά μολύνουν ὅλη τήν νύχτα τήν ψυχή καί τό σῶμα τους… καί θρηνῶ. Πόσο πονάω!...

Γερόντισσας Μακρῖνας, Καθηγουμένης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Ἰωάννου Προδρόμου Μακρυνοῦ Μεγάρων

Όσιος Γέροντας Πορφύριος: Αν σε είχα μπροστά μου, θα σου έδινα τρία χαστούκια, να δεις!



Κάποτε πήγε ο ηγούμενος της Μονής.... (αυτή η Ιερά Μονή βρίσκεται στον κόσμο κι όχι στο Άγιον Όρος) με δύο αδελφούς στον Παππούλη (Πατέρα Πορφύριο).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου